Tuesday, November 16, 2010

am i right or wrong ???

kali ni aku nak luahkan apa yg terbuku selama ini. satu perasaan yg tak dapat nak disimpan lagi. mengenai seseorang dan familynya. hal ini bukan baru dlm family aku.. tapi makin disimpan, makin membara rasanya untuk melepaskan amarah ni.

aku x paham la kenapa la korang macam ni kan? x reti hormat orang tua... x umpama orang, kurang ajar, sombong, berlagak mcm bagus, mulut murai dan blah blah blah... apa yang korang dpt kalau perangai macam ni.. suka pecah belahkan orang je keje ko.. dah la over sensitif.. x suka betul la aku...

kite kena ingat.. hidup ini umpana roda.. dah shape bumi pun bulat kan... hari2 kite nampak matahari, bulan, bintang dan langit.. so kita kena hope yang terbaik...

aku harap satu hari nanti kamu, kamu, kamu semua berubah la... jgn suka masuk campur hal tepi kain orang... jaga tepi kain sendiri... dan jgn suka nak EGO tak tentu pasal... x kemana kalau ego tinggi menggunung pun.... korang ada famili kan.. sure korang tak nak esok-esok family korang mcm ko sekarang ni...

so berubah lah demi kebaikan... andai kata aku pun ada salah dan silap... aku minta maaf.. kerana setiap manusia ada melakukan kesalahan dan kesilapan...

tapi,

kalau kita asik lari dari masalah, lama-lama ia akan jadi satu kebiasaan,
kalau kita asik ego tak tentu pasal, lama-lama ia akan jadi satu habit,
kalau kita asik muhasabah diri, insyAllah ia akan jadi keberkatan kite seumur hidup.....

sekian wassalam.....

1 comment:

  1. for those yang rasa blog aku ni ada kaitan dengan sesiapa... itu mungkin secara kebetulan.. bak kata org berani kerana benar... takut kerana salah... ada sebab kenapa aku bersikap macam ni... ada sebab kenapa aku luahkan perasaan.. ada sebab kenapa baru sekarang aku lepaskan geram... semua bersebab.. dan sebabnya.. hanya aku dan Allah SWT sahaja yang tahu....

    tapi untuk tatapan umum... blog ni aku yang punya... so suka aku la nak tulis apa.. janji aku x susahkan sesiapa... bil internet pun aku yang bayar... rasa2 x suka... jgn click langsung kat sini...

    at least aku cakap yang benar... bukan yang salah setelah ditokok tambah... hidup berjauhan dari family banyak mengajar aku erti berdikari dan bak kata orang.. katak dah keluar dari tempurung.. macam tu la aku...

    so.. bagi yang terasa or so what ever... i don't care. Face me if ur not satisfied and i'll explain one by one to you... the reason why I'm acting like this...........

    from this entry also i dah tulis minta maaf tapi.... ramai yang salah tafsirkan.. ini hak peribadi.. aku boleh kata apa yang aku nak... sama juga macam semua orang boleh kata apa yang dieorg nak kat aku... sbb aku jenis x ambil peduli.... so kepada yang suka nak putar belitkan keadaan... PLEASE STOP IT.... aku dah MUAK.... dgn keadaan yang macam... x untung mana pun kalau kalau perangai kebudak-budakkan macam sekarang ni....



    sekian wasalam....

    ReplyDelete

My Nuffnang Ads