Thursday, August 5, 2010

1st day in Disbursement Unit AGAIN!!!

Hari ni bermula dengan aku datang lewat ke office.. punca : traffic jammed di Bukit Jalil... huhu sampai opis almost kul 9.00am.. pergi la mengadap boss aku... mintak ampun..sbb arini first day aku report keje under die semula.... macam roda la pulak....

Sebagai denda, aku kena siapkan Biro Angkasa sebanyak 4 kotak dalam masa sehari.... huhu robot ke apa aku ni...? tapi dgn rajinnya aku siapkan satu kotak sahaja... huhu itupun 82 files tau... dakam masa 2 jam... hehehhe... all from A-Z... sorang2...

Aduh banyaknya keje kat unit ni.. x sama macam time aku dulu... dulu 2 kotak dah kira banyak la.. average dlm satu kotak ada lebih kurang 100 files.. skrg.. waduh waduh... ada 4-5 kotak... mabuk ke apa diorg ni gasak buat personal loan...

Pagi2 lagi boss dah sound kat staff yang lain... skrg Mar dah boleh sign surat..(perghh tension nye) korang bayangkan la.. berapa banyak file yang nak kena selak... (tapi aku x sign satu apa pun lagi...) aku saje test semua keje .. aku type surat, buat biro, record cheque to send out, mcm2 la.. nak refresh balik.. alhamdulillah. aku bole buat lagi... hehehhe

lunch... boss kata arini provided since welcoming aku balik la.... erm.. dapat makan KFC.... dua ketul time lunch and seketul sebelum balik... huhuhuuhu.. i miss my diet again.... tengah makan masa lunch tu aku teringat yang aku kena beli goodies birthday untuk Amirah... cepat2 makan n ajak Baya (tele aqad staff cum my best asisstant -- masa cheque dulu temankan aku... beli pun belakang opis.. habis la rm60.. tapi berbaloi2.. banyak sangat seronok....

sharp2 kul 2.. aku sambung balik keje... arini phone calls bertalu-talu.. tapi sorry aku x dpt nak pick up sebab banyak sangat keje.... sorry guys... i'm really busy this couple of days... try siapkan semua keje sambil2 memikirkan cara2 untuk memudahkan keje kami satu team...

My new team member skrg adalah Kak Rosni (senior staff), Ida (fast learner), Nurul (good team player), Azihan (sangat rajin n dedicated), Zevry....(erm.. bole la tapi banyak ilang la budak tu and me la of course... maybe Daus from Leboh Ampang SSC will join us soon... but sampai skrg x naik2 lagi.... well we must trust each other... a good team work will have a good results...

Balik kul 6.30pm, sbb comitted sangat dengan kerja.. heheh poyos la aku ni... balik naik LRT je.. sbb balik lambat.. kalau awal boleh tumpang Ucu... sampai2 di lrt Sg Besi, hubby dah sampai and lepak kat kedai makan dgn my anak, bro-in law and her son, Azir... they stay for couples of days sbb ada urusan...

sampai umah terus clean up rumah... watch Kim Takgu then take a bath terus ke rumah Ucu.... suruh our new maid to packing those goodies stuff.. Siti, our bibik.. sangat rajin and self starter... x rugi assign her for this job.. huhu thank u siti...

so... thats now for today.. my mata dah ngantuk2 and my hubby setia menunggu wife die menyiapkan post untuk hari ini....

THE END

No comments:

Post a Comment

My Nuffnang Ads